Metodik prevence
Primární prevence zajišťuje prevenci různých forem rizikového chování vytyčeným minimálním preventivním programem.
Minimální preventivní program je sestavován za účelem předcházet a minimalizovat rizikové chování u dětí, žáků a studentů, kteří na naše zařízení přicházejí s problémy, které lze již při příchodu označit a zařadit mezi rizikové chování. Jedná se o dlouhodobý program, ve kterém je zahrnuto vše dostupné a realizovatelné v našich specifických podmínkách. Na tvorbě a jeho plnění se podílí zejména školní poradenské pracoviště, ostatní pedagogičtí pracovníci a vedení školy. Jedná se o specifickou prevenci realizovanou prostřednictvím celoročního projektu, jednorázovými aktivitami a tematickými bloky ve výuce dle ŠVP zaměřenými na prevenci rizikového chování. Dále se jedná o nespecifickou prevenci realizovanou prostřednictvím projektového vyučování a volnočasovými aktivitami.
Během celého školního roku je realizován projekt „Minimum ke zdravému způsobu života“, který je zaměřen na výchovu žáků, která vede ke zdravému životnímu stylu a podílí se na jejich osobnostním a sociálním rozvoji a rozvoji jejich sociálně komunikativních dovedností. Témata jsou konzultována a schválena zdravotnickým personálem. Veškeré aktivity jsou určeny pro všechny žáky školy a přizpůsobeny žákům dle věku, pro žáky 1.-5. ročníku a pro žáky 6.-9. ročníku. Jednotlivé aktivity jsou zakomponovány průběžně do měsíčního plánu.
Součástí Minimálního preventivního programu je Program proti šikanování a Stručný postup, jak postupovat v krizové situaci.
V případě vzniklého problému mají žáci možnost využít krizové intervence prostřednictvím pedagogů školního poradenského pracoviště.